pettegolezzi

Sunday, September 18, 2005

fare la spesa

Fare la spesa
Goede raad mag inderdaad wat kosten.
Na een ongetwijfeld goed bedoelde blogsgewijze interventie van de kant van M. Polo zijn we spoorslags ende vierklauwers vertrokken naar het Franse stadje Lille, alwaar we ons vervolgens op het shoppingpad hebben begeven. In tegenstelling tot wat Marco voorstelde zijn we inderdaad, samen op stap gegaan, Ingrid en ik. Als er te shoppen valt, hoop ik ook steeds op een aanwinst. Hetgeen ook gebeurde, maar niet geheel in verhouding met onze totale aankoop.
Any way, veel winkels gezien waaronder ook een Fnac avec tout les livres en français, che pecato!
Ook enkele drank- en spijshuizen bezocht, waaronder een italiano.
Ik hoef Marco niet te vertellen dat ik persoonlijk een beetje heimwee had naar la vera cucina italiana en dat die fransozen daar toch geen pap van gegeten hebben met hun andouilette (AAAAA) en pavés of potjesvlees.
Maar allez, we zijn weeral in ’t buitenland geweest, het weer was OK en wij ook.
Nogmaals dank en tot de volgende interventie Marco
Guido

2 Comments:

At 6:56 AM, Blogger Marrek O'Polo said...

beste vrienden,

ik had in de verste verte niet eens een vermoeden dat mijn raad zo nauwgezet zou opgevolgd worden. Guido kennende had ik wel een kaarten-truc verwacht, maar zo straf: kaart geven, blijven vasthouden en op die manier mee van het shopwalletje snoepen...ge moet het maar doen hé !!
ben blij dat het weer oke was, en waardeer het ten zeerste dat je nog een vlaag "schitterend" hebt meegebracht ... ik geniet er intens van (want nu direkt opnieuw de tuin in ... boek ... glaasje ... knabbel) ... mensen, wat heeft God bezielt om in Frankrijk te gaan leven ... hier kan het ook niet stuk hoor !!!

A domani in de pito-resco van Stabroek

Marco Polo

 
At 11:22 AM, Blogger aloysiusprimus said...

Waarde Guido,

Pas vanavond las ik je gewaardeerde commentaar op mijn allerlaatste (voorlopig toch) blogbericht. Deze middag aan tafel had ik daar nog niet in de verste verte een vermoeden van, en daarom volgt nu deze korte repliek.
"Dank voor de tijd die je, ondanks praktische en andere bezwaren, wilde besteden aan die opsteker voor je arme, zieke collega. Hij is er zich zeker beter door gaan voelen; het was dus wel degelijk geen verloren tijd."
Hopelijk zie ik je donderdagmorgen weer in PITO.

Jan of Klein Peerke

 

Post a Comment

<< Home