pettegolezzi

Thursday, October 13, 2005

Cannolo


Waarde lezer, de vraag die nu op ieders lippen brandt is natuurlijk:” hoe komt Spaghetti aan zijn pancia?”
Wel, het is verDuveld niet van het drinken. Zoals u weet neem ik enkel italiaanse wijnen tot mij en volgens mijn raadgevers is daar niks mis mee. Integendeel, in ’t zuiden zegt men :”Un bicchiere vino al giorno fa bene al cuore”!! De vrije vertaling vult u zelf maar in, zo leert u nog wat italiaans bij, haha!
Neen, de oorzaak moet ik eerder zoeken bij “il dolce”, aan de vele gesuikerde genoegens die aanlokkelijk op mij liggen te wachten, kán ik, onder de juiste omstandigheden, niet weerstaan
Zo zijn we dus terug aanbeland bij de recepten.
De cannolo is een met toebereide ricotta gevuld, gefrituurd en met chocolade bestreken “buisje”.
Ethymologisch komt de naam van (suiker)riet, la canna. Het is een zoetigheid uit de traditionele siciliaanse keuken dat vroeger speciaal voor carnaval en de feestdag van San Carlo werd bereid.
De ricotta die men gebruikt moet van schapenmelk gemaakt worden, wat een heel andere smaak geeft dan degene die je hier kan vinden. Verder wordt de ricotta aangemaakt met suiker en geconfijte vruchten.
Buon appetito

2 Comments:

At 2:27 PM, Blogger Marrek O'Polo said...

beste vriend,

zo lust ik er ook wel een paar !!!
na het lopen dan maar ??!
morgenvroeg leg ik de lat weer wat hoger: op weg voor 90 minuten ...
ik breng later op de dag verslag uit.

Marco Polo

 
At 6:52 AM, Blogger Marrek O'Polo said...

tijdens een overbruggingspassage tussen een polderloop en een verplicht nummertje klasseraad wil ik mijn collegae even oproepen om eerstdaags "en masse" te reageren op de berichten van "il spaghetti"... de mens voelt zich zo eenzaam zonder commentaar dat hij vreest zijn blogactiviteiten te moeten stopzetten: deze keer niet onder druk van la Ingrita, maar bij gebrek aan "responza"...
let's go for it !!!!

Marco Polo

 

Post a Comment

<< Home