pettegolezzi

Wednesday, October 19, 2005

Spitspot

Waarde lezer(s), bij wijze van grote uitzondering wijk ik vandaag even af van mijn receptenblog om u verslag uit te brengen van een cultureel evenement dat ik gisteravond mocht meemaken.
Spitspot presents Spotnight, een stand-up-comedy-night van 20 tot 24 h in de Bourla schouwburg te Antwerpen. Een ware humormarathon waaraan negen artisten meewerken, zo werd het omschreven in de aankondiging op de site. http://www.spitspot.be/

De organisatoren zijn jonge mensen “uit de cultuursector”!.
Uw nieuwsgierige reporter was natuurlijk ook ter plaatse, vergezeld van zijn ega.
Vermits de beslissing om al of niet naar een evenement te gaan bij ons a la limite wordt genomen stonden wij om 7.15 h zonder kaarten te wachten in de hal van de Bourla. De zaal is uitverkocht, meldt een bordje, maar kaarten die eventueel niet afgehaald worden, komen nog vrij, staat er hoopvol bij.
Vooral jonge mensen lopen in het theater binnen. De spitspotters zijn vooral populair bij de studenten van de hogescholen en unif van Antwerpen.
Om 8 h staan wij nog in de wachtrij terwijl de “het gaat hier direct beginnen” bel alle mensen naar de zaal drijft.
Wij treffen het want er zijn 2 pipo’s hun kaarten niet komen afhalen. Nog 2 goede plaatsen op de “par-terre”. Na het betalen van 2 x 9 € spurten wij de trap op en zoeken onze stoelen.
Het gaat beginnen, het gaat direct van start.
De show wordt aan elkaar gepraat door 2 gasten die plezant proberen te doen. Tussen de optredens door moeten ze het publiek wat “opwarmen” en de volgende comedian aankondigen.
In totaal waren er 7“artisten”, 5 mannen en 2 vrouwen.
Een vol huis, 900 mensen, ambiance en gelach, het meezingen en het applaus zijn niet uit de lucht!
Een waar verslag van hun sketches en liedjes kan ik u wel besparen, eerlijk gezegd kan ik mij er het merendeel niet meer van herinneren.
Om de juiste sfeer te schetsen geef ik u wel een lijstje met de door de comedians 10 meest gebruikte termen en uitdrukkingen. De frequents voorkomende staan bovenaan, naar onder toe kwamen de woorden minder voor.
Hier gaan we dan:
1)Klootzak
2)Lul(len)
3)Tetten/ Dikke tetten
4)Vlaams Blok/ Belang
5)Makakken
6)joden of Joden (het verschil is moeilijk te horen)
7)Den Aldi
8)kakken
9)Kirsten (een onschuldig slachtoffer uit het publiek)
10)Antwaarpeeeeeeehhhhhhh!
Ge ziet de sfeer zat er goed in, en op een cultureel verantwoord en gesubsidieerd niveau.
Goe gelachen….!

P.S.:Ik ben benieuwd of ik via deze afwijkende tekst een ruimer publiek kan bekoren. Tot hiertoe krijg ik meestal alleen maar, erg gewaardeerde, comments los van mijn trouwste lezer M.Polo. Waarvoor ik hem langs deze weg nogmaals wil bedanken. Bedankt Marco!

P.S.: Aan de eventueel taalgevoelige lezer vraag ik verschoning voor mijn ongewassen taalgebruik. Dit is niet mijn gewoon gebezigde taal, maar past in mijn tactiek om een ruimer plubliek, denk maar aan de 900 in den Bourla, aan te spreken.

P.S.: Mijn volgende stap zal waarschijnlijk het invoegen van bij de bovenstaande tekst passende foto’s zijn. Maar zo ver sta ik nog niet.

2 Comments:

At 1:51 PM, Blogger peterpignans said...

Hallo Spaghetti of is het dan toch G.W. ?

Gegroet, hierbij misschien irrelevante commentaar, of eerder een vraag. De vraag zijnde : Is "deze" Woordenlijst er één voor het proefwerk Nederlands "Verklaar de volgende termen in een goedgebouwde verduidelijkende zin "?

 
At 2:42 PM, Blogger Marrek O'Polo said...

et voilà,
il spaghetti verandert van toonaard en onderwerp, en op slag zijn de anderen mij voor op de comments....
zo zie je maar tot welk niveau een mens moet afdalen om kontakt te krijgen met zijn omwereld, laat staan aanspraak te maken op enige vorm van waardering.
toch wil ik je feliciteren met je vastberadenheid en doorzettingsvermogen, teneinde de goegemeente naar je blog te lokken, én, wat nog moeilijker is, commentaren los te weken !!!
proficiat...

Marco Polo

 

Post a Comment

<< Home